Кандидат-студентите подават онлайн или на място следните документи:
1. Заявление и Декларация. Формулярите са по образец, валиден само за ФОЗ и се попълват лично от кандидат-студента. (виж Приложения № 1 и № 2 на стр.17 и 18)
2. Кандидат-студентите за специалностите на степен „бакалавър“ представят оригиналната си диплома за завършено средно образование и ксерокопие от нея.
Кандидат-студентите за специалностите на степен „магистър“ представятдипломата си за завършено средно образование, както и дипломата за завършената от тях предходна степен на висше образование. След сверяване оригиналните дипломи се връщат. Ксерокопията на дипломите не е необходимо да бъдат нотариално заверени.
Необходими дипломи за кандидатстване:
3. Платежно нареждане за внесена такса. Таксите за явяване на изпити превеждат по банков път на сметката на Факултета по обществено здраве „Проф. д-р Цекомир Воденичаров, дмн“. Платежният документ се прилага към комплекта за кандидатстване. В него задължително се вписват трите имена на кандидат-студента и специалността, за която се кандидатства.
Банкова сметка:
BG47BPBI79403163982101
BIC: BPBIBGSF,
ЮРОБАНК АД КЛОН ДОНДУКОВ № 4-6
3.1. Таксите за кандидатстване и годишните такси за обучение се определят ежегодно с Решение на Министерски съвет. Публикуват се на електронните страници на Факултета по обществено здраве и на Медицински университет-София в раздел „Учебни такси“.
Моля, да се информирате предварително за точния размер на сумата, необходима за кандидатстване в желаната специалност.
Внесени такси за кандидатстудентски изпити не се връщат!
3.2. От такса за кандидатстване, съгласно чл. 68, ал. 3 от Закона за висше образование, се освобождават кръгли сираци; лица с трайни увреждания и намалена работоспособност 70 и над 70 на сто; военноинвалиди и военнопострадали; лица, отглеждани до пълнолетието си в домовете за деца, лишени от родителска грижа. Полусираците заплащат 50% от таксата за кандидатстване. Лицата от посочените категории представят актуалните си документи в деня на кандидатстване.
Документи по чл. 68, които не са представени към заявлението, не се признават на по-късен етап!
4. За желаещите да възстановят студентските си права е необходимо да се представи уверение от съответното висше училище;
5. Необходими документи за кандидат-студенти по чл. 68, ал. 3 (т. 1, 2, 3, 4 , 5 и 6) от
Закона за висшето образование. Кандидат-студентите от посочените категории предоставят оригинали на документите за сверяване и ксерокопия от тях – смъртен акт и удостоверение за наследници; актуално експертно решение на ТЕЛК (с печат за влязло в сила решение), актове за раждане на деца и др.
5.1. Документи по чл. 68, ал. 3 от ЗВО, които не са подадени като приложение към заявлението за кандидатстване, не могат да бъдат представени допълнително и не се признават на по-късен етап!
6. При подаване на документите всеки кандидат-студент получава входящ №, място и час за провеждане на изпита.
Успешната Ви регистрация в системата НЕ ОЗНАЧАВА, че сте одобрен за изпит или за класиране. След като изпратите Вашите документи, те ще бъдат разгледани и одобрени от експерт.
Едва когато получите съобщение на Вашата електронна поща с текст: „Одобрен кандидат“ и получите входящия си номер, тогава регистрацията Ви е напълно завършена.
*Ако до два дни, след като сте изпратили документите си, не получите съобщение „Одобрен кандидат“, моля да се свържете с нас на посочените в сайта телефони за контакт.
Процедурата за кандидат-студенти, завършили средно или висше образование в чужбина е в съответствие със Закона за висшето образование (ЗВО) и Наредбата за държавните изисквания за приемане на студенти във висшите училища на Република България. (виж Приложение № 7, стр.29).
Съгласно процедурните правила на РУО София-град срокът за изготвяне на документите е един месец.
ДОКУМЕНТИ ЗА КАНДИДАТСТВАНЕ ЗА УЧЕБНАТА 2025/2026 г.
Кандидат-студентите подават онлайн или на място следните документи:
1. Заявление и Декларация. Формулярите са по образец, валиден само за ФОЗ и се
попълват лично от кандидат-студента. (виж Приложения № 1 и № 2 на стр.17 и 18)
2. Кандидат-студентите за специалностите на степен „бакалавър“ представят
оригиналната си диплома за завършено средно образование и ксерокопие от нея.
Кандидат-студентите за специалностите на степен „магистър“ представят
дипломата си за завършено средно образование, както и дипломата за завършената от
тях предходна степен на висше образование.
След сверяване оригиналните дипломи се връщат.
Ксерокопията на дипломите не е необходимо да бъдат нотариално заверени.
Необходими дипломи за кандидатстване:
– За специалностите „Медицинска сестра“, „Акушерка“, „Кинезитерапия“, „Лекарски
асистент“ и „Обществено здраве и здравен мениджмънт“, „бакалавър“: диплома за
завършено средно образование;
– За специалност „Управление на здравните грижи“, „бакалавър“: диплома за
завършено полувисше медицинско образование или диплома за завършено
образование „специалист по…“;
– За специалност „Управление на здравните грижи“, „магистър“:
• диплома за завършена степен „бакалавър“ по специалност „Управление на
здравните грижи“, „Акушерка“ или „Медицинска сестра“
или
• диплома за придобита специалност от професионално направление „Здравни грижи“
на ОКС „професионален бакалавър по…“, както и дипломата на ОКС „бакалавър“ по
една от специалностите: „социални дейности“, „социална педагогика“, „социален
мениджмънт“ или „здравен мениджмънт“.
– За специалностите „Естетични грижи“ и „Медицинска рехабилитация и
балнеология“, на ОКС „магистър“* – диплома за завършено висше образование
„професионален бакалавър“, специалности „медицинска козметика“ или
„рехабилитатор“;
– За специалностите „Обществено здраве и здравен мениджмънт“, „Стратегически
мениджмънт на фармацевтичната дейност“ и „Трудова медицина и работоспособност“,
„магистър“ – диплома за завършено висше образование „бакалавър“ или „магистър“;
– За специалност „Управление на клинични изпитвания“, „магистър“- диплома за
завършено висше образование „магистър“.
3. Платежно нареждане за внесена такса. Таксите за явяване на изпити превеждат по
банков път на сметката на Факултета по обществено здраве „Проф. д-р Цекомир
Воденичаров, дмн“. Платежният документ се прилага към комплекта за кандидатстване. В
него задължително се вписват трите имена на кандидат-студента и специалността, за която
се кандидатства.
Банкова сметка:
BG47BPBI79403163982101, BIC: BPBIBGSF,
ЮРОБАНК АД КЛОН ДОНДУКОВ № 4-6
3.1. Таксите за кандидатстване и годишните такси за обучение се определят ежегодно с
Решение на Министерски съвет. Публикуват се на електронните страници на Факултета по
обществено здраве и на Медицински университет-София в раздел „Учебни такси“.
Моля, да се информирате предварително за точния размер на сумата, необходима за
кандидатстване в желаната специалност.
Внесени такси за кандидатстудентски изпити не се връщат!
3.2. От такса за кандидатстване, съгласно чл. 68, ал. 3 от Закона за висше образование,
се освобождават кръгли сираци; лица с трайни увреждания и намалена работоспособност 70
и над 70 на сто; военноинвалиди и военнопострадали; лица, отглеждани до пълнолетието си
в домовете за деца, лишени от родителска грижа.
Полусираците заплащат 50% от таксата за кандидатстване.
Лицата от посочените категории представят актуалните си документи в деня на
кандидатстване.
Документи по чл. 68, които не са представени към заявлението, не се признават на по-
късен етап!
4. За желаещите да възстановят студентските си права е необходимо да се представи
уверение от съответното висше училище;
5. Необходими документи за кандидат-студенти по чл. 68, ал. 3 (т. 1, 2, 3, 4 , 5 и 6) от
Закона за висшето образование.
Кандидат-студентите от посочените категории предоставят оригинали на документите за
сверяване и ксерокопия от тях – смъртен акт и удостоверение за наследници; актуално
експертно решение на ТЕЛК (с печат за влязло в сила решение), актове за раждане на деца
и др.
5.1. Документи по чл. 68, ал. 3 от ЗВО, които не са подадени като приложение към
заявлението за кандидатстване, не могат да бъдат представени допълнително и не се
признават на по-късен етап!
6. При подаване на документите всеки кандидат-студент получава входящ №, място и час
за провеждане на изпита.
Важно при подаване на документи онлайн!
Успешната Ви регистрация в системата НЕ ОЗНАЧАВА, че сте одобрен за изпит или за
класиране. След като изпратите Вашите документи, те ще бъдат разгледани и одобрени от
експерт.
Едва когато получите съобщение на Вашата електронна поща с текст: „Одобрен кандидат“
и получите входящия си номер, тогава регистрацията Ви е напълно завършена.
*Ако до два дни, след като сте изпратили документите си, не получите съобщение
„Одобрен кандидат“, моля да се свържете с нас на посочените в сайта телефони за
контакт.
Важно за кандидат-студенти, завършили образование в чужбина!
Процедурата за кандидат-студенти, завършили средно или висше образование в
чужбина е в съответствие със Закона за висшето образование (ЗВО) и Наредбата за
държавните изисквания за приемане на студенти във висшите училища на Република
България. (виж Приложение № 7, стр.29)
Съгласно процедурните правила на РУО София-град срокът за изготвяне на документите е
един месец.
1. При подаване на документи онлайн системата генерира необходимите формуляри – Заявление и
Декларация по образец, валиден само за ФОЗ при МУ-София. Формулярите се попълват, подписват се и се
сканират, след което се прилагат като прикачени файлове.
2. Всеки кандидат-студент сканира необходимата диплома – за средно образование и/или
дипломата за завършена предходна степен на висше образование, в зависимост от изискванията за
съответната специалност. (виж Справочник за кандидатстване)
3. Платежно нареждане за внесена такса. Таксата за кандидатстване за посочените специалности,
които са с един приемен изпит е 90,00 лв. Сумата се превежда по банков път на сметката на ФОЗ.
Копие от платежното нареждане се сканира и се прилага като прикачен файл при подаване на
документите. Задължително се изписват трите имена и специалността, за която се кандидатства.
BG47BPBI79403163982101, BIC: BPBIBGSF, ЮРОБАНК АД КЛОН ДОНДУКОВ № 4-6
Внесени такси за кандидатстудентски изпити не се връщат!
4. При успешно подаване на документите, всеки кандидат-студент получава входящ №, място и час за
провеждане на изпита. Разпечатва този документ и го носи със себе си в деня на изпита.
Успешната Ви регистрация в системата и изпращането на Вашите документите НЕ ОЗНАЧАВА, че сте одобрен за изпит или класиране.
Следва разглеждане на прикачените от Вас документи и тяхното одобрение от експерт.
Вашата регистрация е напълно завършена, едва след като получите съобщение на електронната си
поща: „Одобрен кандидат“ и получите Вашия персонален входящ номер.
*Ако до два дни от подаване на документите си не получите горното съобщение, моля свържете се с
нас на посочените телефони за връзка: +359 2 9432 вътрешни: 205, 267, 372, 304, 216, 127
Подаване на документи онлайн (ще бъде активирано на 17.06.2024 г.)
Подаване на документи на място:
Системата генерира необходимите формуляри – Заявление и Декларация по образец, валиден само за ФОЗ при МУ-София.
Всеки кандидат-студент носи оригиналните дипломи и ксерокопия от тях: за завършено средно образование и/или диплома за завършена предходна степен на висше образование, в зависимост от изискванията за кандидатстване за съответната специалност. Ксерокопията не е необходимо да бъдат нотариално заверени. След сверяване оригиналните дипломи се връщат. (виж Справочник за кандидатстване)
Платежно нареждане за внесена такса. Таксите за явяване на изпити, както и тези за обработка на документи очаквайте в раздел „Учебни такси“.
Сумата се превежда само по банков път на сметката на Факултета по обществено здраве „проф. д-р Цекомир Воденичаров, дмн“. Копие от платежното се носи в деня на подаване на документите. В платежното нареждане от банката задължително се изписват трите имена по лична карта и специалността, за която се кандидатства.
Банкова сметка:
BG47BPBI79403163982101, BIC: BPBIBGSF,
ЮРОБАНК АД КЛОН ДОНДУКОВ № 4-6
Внесени такси за кандидатстудентски изпити не се връщат!
*Забележка: От такса за кандидатстване (чл.68, ал.3, т.1,2,3 и 4 от ЗВО) се освобождават след представяне на всички актуални документи: кръгли сираци; лица с трайни увреждания и намалена работоспособност 70 и над 70 на сто; военноинвалиди и военнопострадали; лица, отглеждани до пълнолетието си в домовете за деца, лишени от родителска грижа. Полусираците заплащат 50% от таксата за кандидатстване.
За възстановяване на студентски права е необходимо уверение от съответното висше училище;
При класирането по специалности кандидат-студентите по чл. 68, ал. 3, (т.1, 2, 3, 4, 5 и 6) от ЗВО се състезават помежду си за определен брой от местата за редовен прием. Разпределението на местата за всички специалности по двете професионални направления 7.5. Здравни грижи и 7.4. Обществено здраве са публикувани в Справочник за кандидатстване.
Документи за кандидат-студенти по чл. 68, ал. 3 (т. 1, 2, 3, 4 , 5 и 6) от Закона за висшето образование*: Кандидат-студентите от посочените категории прилагат оригиналите на документите си за сверяване, както и ксерокопия от тях – смъртен акт и удостоверение за наследници; експертно решение на ТЕЛК (с печат за влязло в сила решение), актове за раждане на деца и други необходими документи.
*Документи по чл. 68, ал. 3 от ЗВО, които не са подадени като приложение към заявлението за кандидатстване, не могат да бъдат представяни допълнително и няма да бъдат признавани на по-късен етап!
7. Процедурата за кандидат-студенти, завършили средно или висше образование в чужбина в съответствие със Закона за висшето образование (ЗВО) и Наредбата за държавните изисквания за приемане на студенти във висшите училища на Република България са публикувани в Справочника за кандидатстване.
8. При подаване на документите на място всеки кандидат-студент получава входящ №, място и час за провеждане на изпита.
9. Важно за подаване на документи онлайн: Успешната регистрация в системата и изпращане на документите Ви НЕ ОЗНАЧАВА, че сте одобрен за изпит или класиране.
Следва тяхното разглеждане и одобрение от експерт по специалността, за която кандидатствате.
Вашата регистрация е напълно завършена, едва след като сте получили съобщение на електронната си поща с текст: „Одобрен кандидат“ и получите персоналния си входящ номер.
*Ако до два дни от подаване на документите си не получите горното съобщение, моля свържете се с нас на телефоните за контакт!
e-mail: press@foz.mu-sofia.bg
гр. София, ул. „Бяло море“ №8 УМБАЛ „Царица Йоанна“ – ИСУЛ ет. 5,
тел. 02 9432 127
e-mail: fph@foz.mu-sofia.bg