Главно меню

КАНДИДАТСТУДЕНТСКА КАМПАНИЯ 2025/2026

ДОКУМЕНТИ ЗА КАНДИДАТСТВАНЕ ЗА УЧЕБНАТА 2025/2026

Кандидат-студентите подават онлайн или на място следните документи:

1. Заявление и Декларация. Формулярите са по образец, валиден само за ФОЗ и се попълват лично от кандидат-студента. (виж Приложения № 1 и № 2 на стр.17 и 18)

2. Кандидат-студентите за специалностите на степен „бакалавър“ представят оригиналната си диплома за завършено средно образование и ксерокопие от нея.

Кандидат-студентите за специалностите на степен „магистър“ представятдипломата си за завършено средно образование, както и дипломата за завършената от тях предходна степен на висше образование. След сверяване оригиналните дипломи се връщат. Ксерокопията на дипломите не е необходимо да бъдат нотариално заверени.

Необходими дипломи за кандидатстване:

  • За специалностите „Медицинска сестра“, „Акушерка“, „Кинезитерапия“, „Лекарски асистент“ и „Обществено здраве и здравен мениджмънт“, „бакалавър“: диплома за завършено средно образование;
  • За специалност „Управление на здравните грижи“, „бакалавър“: диплома за завършено полувисше медицинско образование или диплома за завършено образование „специалист по…“;
  • За специалност „Управление на здравните грижи“, „магистър“:
    диплома за завършена степен „бакалавър“ по специалност „Управление на здравните грижи“, „Акушерка“ или „Медицинска сестра“ или диплома за придобита специалност от професионално направление „Здравни грижи“ на ОКС „професионален бакалавър по…“, както и дипломата на ОКС „бакалавър“ по една от специалностите: „социални дейности“, „социална педагогика“, „социален мениджмънт“ или „здравен мениджмънт“.
  • За специалностите „Естетични грижи“ и „Медицинска рехабилитация и балнеология“, на ОКС „магистър“* – диплома за завършено висше образование „професионален бакалавър“, специалности „медицинска козметика“ или „рехабилитатор“;
  • За специалностите „Обществено здраве и здравен мениджмънт“, „Стратегически мениджмънт на фармацевтичната дейност“ и „Трудова медицина и работоспособност“, „магистър“ – диплома за завършено висше образование „бакалавър“ или „магистър“;
  • За специалност „Управление на клинични изпитвания“, „магистър“- диплома за завършено висше образование „магистър“.

3. Платежно нареждане за внесена такса. Таксите за явяване на изпити превеждат по банков път на сметката на Факултета по обществено здраве „Проф. д-р Цекомир Воденичаров, дмн“. Платежният документ се прилага към комплекта за кандидатстване. В него задължително се вписват трите имена на кандидат-студента и специалността, за която се кандидатства.

Банкова сметка:

BG47BPBI79403163982101
BIC: BPBIBGSF,
ЮРОБАНК АД КЛОН ДОНДУКОВ № 4-6

3.1. Таксите за кандидатстване и годишните такси за обучение се определят ежегодно с Решение на Министерски съвет. Публикуват се на електронните страници на Факултета по обществено здраве и на Медицински университет-София в раздел „Учебни такси“. 

Моля, да се информирате предварително за точния размер на сумата, необходима за кандидатстване в желаната специалност.

Внесени такси за кандидатстудентски изпити не се връщат!

3.2. От такса за кандидатстване, съгласно чл. 68, ал. 3 от Закона за висше образование, се освобождават кръгли сираци; лица с трайни увреждания и намалена работоспособност 70 и над 70 на сто; военноинвалиди и военнопострадали; лица, отглеждани до пълнолетието си в домовете за деца, лишени от родителска грижа. Полусираците заплащат 50% от таксата за кандидатстване. Лицата от посочените категории представят актуалните си документи в деня на кандидатстване.

Документи по чл. 68, които не са представени към заявлението, не се признават на по-късен етап!

4. За желаещите да възстановят студентските си права е необходимо да се представи уверение от съответното висше училище;

5. Необходими документи за кандидат-студенти по чл. 68, ал. 3 (т. 1, 2, 3, 4 , 5 и 6) от
Закона за висшето образование. 
Кандидат-студентите от посочените категории предоставят оригинали на документите за сверяване и ксерокопия от тях – смъртен акт и удостоверение за наследници; актуално експертно решение на ТЕЛК (с печат за влязло в сила решение), актове за раждане на деца и др.

5.1. Документи по чл. 68, ал. 3 от ЗВО, които не са подадени като приложение към заявлението за кандидатстване, не могат да бъдат представени допълнително и не се признават на по-късен етап!

6. При подаване на документите всеки кандидат-студент получава входящ №, място и час за провеждане на изпита.

Важно при подаване на документи онлайн!

Успешната Ви регистрация в системата НЕ ОЗНАЧАВА, че сте одобрен за изпит или за класиране. След като изпратите Вашите документи, те ще бъдат разгледани и одобрени от експерт.

Едва когато получите съобщение на Вашата електронна поща с текст: „Одобрен кандидат“ и получите входящия си номер, тогава регистрацията Ви е напълно завършена.

*Ако до два дни, след като сте изпратили документите си, не получите съобщение „Одобрен кандидат“, моля да се свържете с нас на посочените в сайта телефони за контакт.

Важно за кандидат-студенти, завършили образование в чужбина!

Процедурата за кандидат-студенти, завършили средно или висше образование в чужбина е в съответствие със Закона за висшето образование (ЗВО) и Наредбата за държавните изисквания за приемане на студенти във висшите училища на Република България. (виж Приложение № 7, стр.29).

Съгласно процедурните правила на РУО София-град срокът за изготвяне на документите е един месец.

Документи се приемат онлайн и на място, в УМБАЛ „Царица Йоанна-ИСУЛ“, ул. „Бяло море“ № 8, ет. 5 в следните срокове:

ДОКУМЕНТИ ЗА КАНДИДАТСТВАНЕ ЗА УЧЕБНАТА 2025/2026 г.
Кандидат-студентите подават онлайн или на място следните документи:
1. Заявление и Декларация. Формулярите са по образец, валиден само за ФОЗ и се
попълват лично от кандидат-студента. (виж Приложения № 1 и № 2 на стр.17 и 18)
2. Кандидат-студентите за специалностите на степен „бакалавър“ представят
оригиналната си диплома за завършено средно образование и ксерокопие от нея.
Кандидат-студентите за специалностите на степен „магистър“ представят
дипломата си за завършено средно образование, както и дипломата за завършената от
тях предходна степен на висше образование.
След сверяване оригиналните дипломи се връщат.
Ксерокопията на дипломите не е необходимо да бъдат нотариално заверени.
Необходими дипломи за кандидатстване:
– За специалностите „Медицинска сестра“, „Акушерка“, „Кинезитерапия“, „Лекарски
асистент“ и „Обществено здраве и здравен мениджмънт“, „бакалавър“: диплома за
завършено средно образование;
– За специалност „Управление на здравните грижи“, „бакалавър“: диплома за
завършено полувисше медицинско образование или диплома за завършено
образование „специалист по…“;
– За специалност „Управление на здравните грижи“, „магистър“:
• диплома за завършена степен „бакалавър“ по специалност „Управление на
здравните грижи“, „Акушерка“ или „Медицинска сестра“
или
• диплома за придобита специалност от професионално направление „Здравни грижи“
на ОКС „професионален бакалавър по…“, както и дипломата на ОКС „бакалавър“ по
една от специалностите: „социални дейности“, „социална педагогика“, „социален
мениджмънт“ или „здравен мениджмънт“.
– За специалностите „Естетични грижи“ и „Медицинска рехабилитация и
балнеология“, на ОКС „магистър“* – диплома за завършено висше образование
„професионален бакалавър“, специалности „медицинска козметика“ или
„рехабилитатор“;
– За специалностите „Обществено здраве и здравен мениджмънт“, „Стратегически
мениджмънт на фармацевтичната дейност“ и „Трудова медицина и работоспособност“,
„магистър“ – диплома за завършено висше образование „бакалавър“ или „магистър“;
– За специалност „Управление на клинични изпитвания“, „магистър“- диплома за
завършено висше образование „магистър“.
3. Платежно нареждане за внесена такса. Таксите за явяване на изпити превеждат по
банков път на сметката на Факултета по обществено здраве „Проф. д-р Цекомир
Воденичаров, дмн“. Платежният документ се прилага към комплекта за кандидатстване. В
него задължително се вписват трите имена на кандидат-студента и специалността, за която
се кандидатства.

Банкова сметка:

BG47BPBI79403163982101, BIC: BPBIBGSF,
ЮРОБАНК АД КЛОН ДОНДУКОВ № 4-6

3.1. Таксите за кандидатстване и годишните такси за обучение се определят ежегодно с
Решение на Министерски съвет. Публикуват се на електронните страници на Факултета по
обществено здраве и на Медицински университет-София в раздел „Учебни такси“.

Моля, да се информирате предварително за точния размер на сумата, необходима за
кандидатстване в желаната специалност.

Внесени такси за кандидатстудентски изпити не се връщат!

3.2. От такса за кандидатстване, съгласно чл. 68, ал. 3 от Закона за висше образование,
се освобождават кръгли сираци; лица с трайни увреждания и намалена работоспособност 70
и над 70 на сто; военноинвалиди и военнопострадали; лица, отглеждани до пълнолетието си
в домовете за деца, лишени от родителска грижа.
Полусираците заплащат 50% от таксата за кандидатстване.
Лицата от посочените категории представят актуалните си документи в деня на
кандидатстване.
Документи по чл. 68, които не са представени към заявлението, не се признават на по-

късен етап!

4. За желаещите да възстановят студентските си права е необходимо да се представи
уверение от съответното висше училище;
5. Необходими документи за кандидат-студенти по чл. 68, ал. 3 (т. 1, 2, 3, 4 , 5 и 6) от
Закона за висшето образование.
Кандидат-студентите от посочените категории предоставят оригинали на документите за
сверяване и ксерокопия от тях – смъртен акт и удостоверение за наследници; актуално
експертно решение на ТЕЛК (с печат за влязло в сила решение), актове за раждане на деца
и др.
5.1. Документи по чл. 68, ал. 3 от ЗВО, които не са подадени като приложение към
заявлението за кандидатстване, не могат да бъдат представени допълнително и не се
признават на по-късен етап!
6. При подаване на документите всеки кандидат-студент получава входящ №, място и час
за провеждане на изпита.

Важно при подаване на документи онлайн!

Успешната Ви регистрация в системата НЕ ОЗНАЧАВА, че сте одобрен за изпит или за
класиране. След като изпратите Вашите документи, те ще бъдат разгледани и одобрени от

експерт.

Едва когато получите съобщение на Вашата електронна поща с текст: „Одобрен кандидат“
и получите входящия си номер, тогава регистрацията Ви е напълно завършена.
*Ако до два дни, след като сте изпратили документите си, не получите съобщение
„Одобрен кандидат“, моля да се свържете с нас на посочените в сайта телефони за

контакт.

Важно за кандидат-студенти, завършили образование в чужбина!

Процедурата за кандидат-студенти, завършили средно или висше образование в
чужбина е в съответствие със Закона за висшето образование (ЗВО) и Наредбата за
държавните изисквания за приемане на студенти във висшите училища на Република
България. (виж Приложение № 7, стр.29)
Съгласно процедурните правила на РУО София-град срокът за изготвяне на документите е

един месец.

Указания за подаване на документи:

1. При подаване на документи онлайн системата генерира необходимите формуляри – Заявление и
Декларация
 по образец, валиден само за ФОЗ при МУ-София. Формулярите се попълват, подписват се и се
сканират, след което се прилагат като прикачени файлове.

2. Всеки кандидат-студент сканира необходимата диплома – за средно образование  и/или 
дипломата за завършена предходна степен на висше образование
, в зависимост от изискванията за
съответната специалност. (виж Справочник за кандидатстване)

3. Платежно нареждане за внесена такса. Таксата за кандидатстване за посочените специалности,
които са с един приемен изпит е 90,00 лв. Сумата се превежда по банков път на сметката на ФОЗ.
Копие от платежното нареждане се сканира и се прилага като прикачен файл при подаване на
документите. Задължително се изписват трите имена и специалността, за която се кандидатства.

Банкова сметка:

BG47BPBI79403163982101, BIC: BPBIBGSF, ЮРОБАНК АД КЛОН ДОНДУКОВ № 4-6

Внесени такси за кандидатстудентски изпити не се връщат!

4. При успешно подаване на документите, всеки кандидат-студент получава входящ №, място и час за
провеждане на изпита. Разпечатва този документ и го носи със себе си в деня на изпита.

Важна информация при подаване на документи онлайн:

Успешната Ви регистрация в системата и изпращането на Вашите документите НЕ ОЗНАЧАВА, че сте одобрен за изпит или класиране.

Следва разглеждане на прикачените от Вас документи и тяхното одобрение от експерт.
Вашата регистрация е напълно завършена, едва след като получите съобщение на електронната си
поща: „Одобрен кандидат“ и получите Вашия персонален входящ номер.

*Ако до два дни от подаване на документите си не получите горното съобщение, моля свържете се с
нас на посочените телефони за връзка: +359 2 9432 вътрешни: 205, 267, 372, 304, 216, 127

Подаване на документи онлайн (ще бъде активирано на 17.06.2024 г.)

Подаване на документи на място:

  1. Системата генерира необходимите формуляри – Заявление и Декларация по образец, валиден само за ФОЗ при МУ-София.

  1. Всеки кандидат-студент носи оригиналните дипломи и ксерокопия  от тях: за завършено средно образование и/или диплома за завършена предходна степен на висше образование, в зависимост от изискванията за кандидатстване за съответната специалност. Ксерокопията не е необходимо да бъдат нотариално заверени. След сверяване оригиналните дипломи се връщат. (виж Справочник за кандидатстване)

  1. Платежно нареждане за внесена такса. Таксите за явяване на изпити, както и тези за обработка на документи очаквайте в раздел „Учебни такси“.

Сумата се превежда само по банков път на сметката на Факултета по обществено здраве „проф. д-р Цекомир Воденичаров, дмн“. Копие от платежното се носи в деня на подаване на документите. В платежното нареждане от банката задължително се изписват трите имена по лична карта и специалността, за която се кандидатства.

Банкова сметка:

BG47BPBI79403163982101, BIC: BPBIBGSF,

ЮРОБАНК АД КЛОН ДОНДУКОВ № 4-6

Внесени такси за кандидатстудентски изпити не се връщат!

*Забележка: От такса за кандидатстване (чл.68, ал.3, т.1,2,3 и 4 от  ЗВО) се освобождават след представяне на всички актуални документи: кръгли сираци; лица с трайни увреждания и намалена работоспособност 70 и над 70 на сто; военноинвалиди и военнопострадали; лица, отглеждани до пълнолетието си в домовете за деца,  лишени от родителска грижа.  Полусираците заплащат 50% от таксата за кандидатстване.

  1. За възстановяване на студентски права е необходимо уверение от съответното висше училище;

  1. При класирането по специалности кандидат-студентите по чл. 68, ал. 3, (т.1, 2, 3, 4, 5 и 6)  от ЗВО  се състезават помежду си за определен брой от местата за редовен прием. Разпределението на местата за всички специалности по двете професионални направления  7.5. Здравни грижи и 7.4. Обществено здраве са публикувани в Справочник за кандидатстване.

  1. Документи за кандидат-студенти по чл. 68, ал. 3 (т. 1, 2, 3, 4 , 5 и 6) от Закона за висшето образование*: Кандидат-студентите от посочените категории прилагат оригиналите на документите си за сверяване, както и ксерокопия от тях –  смъртен акт и удостоверение за наследници; експертно решение на ТЕЛК (с печат за влязло в сила решение), актове за раждане на деца и други необходими документи.

*Документи по чл. 68, ал. 3 от ЗВО, които не са подадени като приложение към заявлението за кандидатстване, не могат да бъдат представяни допълнително и няма да бъдат признавани на по-късен етап!

7. Процедурата за кандидат-студенти, завършили средно или висше образование в чужбина  в съответствие със Закона за висшето образование (ЗВО) и Наредбата за държавните изисквания за приемане на студенти във висшите училища на Република България са публикувани в Справочника за кандидатстване.

8. При подаване на документите на място всеки кандидат-студент получава входящ №, място и час за провеждане на изпита.

9. Важно за подаване на документи онлайн: Успешната регистрация в системата и изпращане на документите Ви НЕ ОЗНАЧАВА, че сте одобрен за изпит или класиране.

Следва тяхното разглеждане и одобрение от експерт по специалността, за която кандидатствате.

Вашата регистрация е напълно завършена, едва след като сте получили съобщение на електронната си поща с текст: „Одобрен кандидат“ и получите персоналния си входящ номер.

*Ако до два дни от подаване на документите си не получите горното съобщение, моля свържете се с нас на телефоните за контакт!

ИЗДАТЕЛСТВО "ФОЗ"

e-mail:  press@foz.mu-sofia.bg

КОНТАКТИ

гр. София, ул. „Бяло море“ №8 УМБАЛ „Царица Йоанна“ – ИСУЛ ет. 5, 
тел. 02 9432 127

e-mail:  fph@foz.mu-sofia.bg

© Faculty of Public Health 2025     |     Блог     |     Защита на личните данни (GDPR)